lördag 26 januari 2013

Egentligen en kommentar på Kattas kub-inlägg

Själv är jag inte det minsta nervös, och mycket av det beror faktiskt på just Kattas förra upplevelse, att få dåliga siffror men att det var fel och bäbisen som kom ut var frisk som en fisk. Vi fick låna hem den väldigt osexiga filmen "Fosterdiagnostik" från mvc i veckan och efter 26 minuters fakta kändes det... ingenting. Alltså, om risken för att få missfall i tidig graviditet är typ enorm så är ju risken att vara en av de fem procent som får dåligt svar på kuben minimal. Typ. Det är 95 procents chans att besöket på onsdag kommer gå jättebra och nu har jag fan nojat så det räcker i tolv veckor, onsdag kommer bli fett.

Och om det INTE blir det, så får vi ta det då. Det finns ju i bakhuvudet att det kan bli skit av alltihop, men det har jag accepterat att så kommer det kännas för evigt nu – först hela graviditeten och sen oron över plötslig spädbarnsdöd och sen kommer de andra barnen på föris säkert bitas och slåss och sen kommer han nog bli mobbad i skolan, börja knarka, prostituera sig och bli mördad på väg hem från krogen.

Varsågod för upplyftande och optimistisk framtidstro.

Närå, men det här "slappna av, du kan ändå inte göra något åt det", har verkligen börjat funka de senaste veckorna efter ultraljudet. Allt var bra då och symptomen är kvar, magen har ökat i omfång och yadayada, klart Baby Kenneth är ett styck perfekt liten bebis?! Jag måste tänka så.

Jag heter Mirijam och bor i Kristianstad med min sambo och en halv kamphund. Och i augusti blev vi en till i familjen när ongen som heter Sigge – men gick under arbetsnamnet Kenneth – äntligen kom, två veckor efter utsatt datum. Jag är journalist, jobbar med radio och gillar adrenalin, tatueringar, resor, färg och öl. Du kan även följa mig på instagram: @mirijam_geyerhofer samt på min andra blogg: mirijam.blogspot.com

1 kommentar:

  1. Det är det mantrat jag försöker öva på: slappna av, du kan ändå inte göra ngt åt det.

    Lustigt nog, var det precis så det kändes efter fpv men innan reslutatet. Liksom, ja, det går inte att göra ngt åt det, bara att vänta och se. Måste öva vidare på detta!

    TACK <3

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.